... NASZE USŁUGI TO KOMPLEKSOWOŚĆ - ELASTYCZNOŚĆ - NOWOCZESNOŚĆ - WYSOKA JAKOŚĆ - DOŚWIADCZENIE ...

Ultralekki samolot Virus SW 100 demonstrujący swoje możliwości podczas "Mazury AirShow 2013"

Virus SW 100

W tegorocznych mazurskich pokazach lotniczych liczną reprezentację stanowiły samoloty ultralekkie . W mojej ocenie jest to wynik innej formy praktycznej realizacji marzeń wielu lotniczych pasjonatów. Na takie zainteresowanie składa się wiele aspektów (koszty szkolenia, koszty eksploatacji i wiele prostszych procedur) powodujących narastające zainteresowanie tą formą lotniczych możliwości. Znakomicie to już zostało sprawdzone u naszych południowych sąsiadów , Czechów i Słowaków. Jak widać z obserwacji co się w sprawie ultralekkiego lotnictwa u nas dzieje, staramy się coraz skuteczniej nadążać za naszymi sąsiadami.

Wśród licznej i różnorodnej reprezentacji ultralekkich statków powietrznych na lotnisku Wilamowo , największe zainteresowanie wzbudzał Virus SW 100 z firmy Pipistrel, bardzo ładnie wykonany , wyjątkowo szybki i holujący banery oraz szybowce. O tym samolocie i jego zaletach można wyczerpująco pozyskać obszerną wiedzę wchodząc na stronę www.skydream.pl . Zainteresowanych dobrym i szybkim ULM-em, zachęcam do zajrzenia pod ten adres. Warto!!!

Tak się złożyło , że w czasie Mazury AirShow 2013 ,zajęty niemiłosiernie nie miałem okazji nawet obejrzeć samolotu Virus SW 100 a już nie byłoby mowy o poznaniu jego zalet w locie. Korzystając z wielkiej dyspozycyjności Pana Krzysztofa Będkowskiego – Prezesa Skydream Sp. z o.o. i pilota testowego Virusa , umówiliśmy się tym razem na robocze spotkanie ponownie w Kętrzynie.

Moje/nasze z Jerzym Kwiecińskim (głównym koordynatorem szkolenia ULM) zainteresowanie jak już wiele osób wie wynika z bardzo zawansowanego zamiaru uczynienia z Ośrodka Szkolenia Lotniczego „Invest Mazury” na lotnisku Wilamowo największej szkoły pilotów ultralekkich , miejsca realizacji wczasów lotniczych czy zaplanowana jedyna wypożyczalnia ULM-ów (Rent a Plane).

Teraz kiedy ja i Jerzy mamy za sobą loty testowe (sprawdzające samolot w różnych sytuacjach – łącznie z przeciągnięciem) ,jestem pod wrażeniem możliwości eksploatacyjno – nawigacyjnych Virusa SW 100. Z pełną odpowiedzialnością mogę bezinteresownie zarekomendować ten samolot dla amatorów ultralekkiego lotnictwa.

Jedynym dla potencjalnego kupca problemem jest oswojenie się z oferowaną przez Pipistrel ceną samolotu. Nie jest niska ale pewnie adekwatna dla jego walorów . Osobiście rozważam możliwości skutecznej inżynierii finansowej dla przygotowania zlecenia z dostawa na sezon nawigacyjno-szkoleniowy 2014

Stanisław Tołwiński

23-08-2013r.

Galeria zdjęć

Virus SW 100
Virus SW 100